NİGHTWİSH TÜRKİYE
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

NİGHTWİSH TÜRKİYE


 
Anasayfa_Anasayfa_AramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap
Giriş yap
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Beni hatırla: 
:: Şifremi unuttum
En son konular
» İstek Ve Önerilerınızı Buradan Belirtebilirsiniz...
Behemoth !! Icon_minitimeCuma Tem. 23, 2010 5:27 pm tarafından RRRockerrr

» Nightwish'in en sevdiğiniz/beğendiğiniz klibi?
Behemoth !! Icon_minitimePerş. Tem. 22, 2010 4:57 pm tarafından RRRockerrr

» Şu anda dinlediğiniz şarkı....
Behemoth !! Icon_minitimeCuma Tem. 02, 2010 7:20 pm tarafından fırat

» Tarja Turunen'den İkinci Solo Albüm
Behemoth !! Icon_minitimeSalı Mayıs 11, 2010 4:35 pm tarafından ANETTE

» End Of An Era (BURADAN İZLEYEBİLİRSİNİZ)
Behemoth !! Icon_minitimeCuma Mayıs 07, 2010 7:15 pm tarafından ANETTE

» TARJA TURUNEN YENI SCORPIONS ALBUMUNE MISAFIR
Behemoth !! Icon_minitimePaz Nis. 04, 2010 2:59 pm tarafından ANETTE

» Albüm krıtiği...
Behemoth !! Icon_minitimeSalı Mart 16, 2010 8:43 pm tarafından ANETTE

» Dark passion play
Behemoth !! Icon_minitimeSalı Mart 16, 2010 8:33 pm tarafından ANETTE

» Yeni Peri (Anette)
Behemoth !! Icon_minitimeSalı Mart 16, 2010 8:32 pm tarafından ANETTE

En iyi yollayıcılar
ANETTE
Behemoth !! Vote_lcapBehemoth !! Voting_barBehemoth !! Vote_rcap 
Whiplasher Bernadotte
Behemoth !! Vote_lcapBehemoth !! Voting_barBehemoth !! Vote_rcap 
Broken Heart
Behemoth !! Vote_lcapBehemoth !! Voting_barBehemoth !! Vote_rcap 
Down With The Sickness
Behemoth !! Vote_lcapBehemoth !! Voting_barBehemoth !! Vote_rcap 
DARK PASSİON
Behemoth !! Vote_lcapBehemoth !! Voting_barBehemoth !! Vote_rcap 
DRACULA
Behemoth !! Vote_lcapBehemoth !! Voting_barBehemoth !! Vote_rcap 
devilsgirl
Behemoth !! Vote_lcapBehemoth !! Voting_barBehemoth !! Vote_rcap 
Marion Tussaund
Behemoth !! Vote_lcapBehemoth !! Voting_barBehemoth !! Vote_rcap 
RRRockerrr
Behemoth !! Vote_lcapBehemoth !! Voting_barBehemoth !! Vote_rcap 
Tharpem
Behemoth !! Vote_lcapBehemoth !! Voting_barBehemoth !! Vote_rcap 
Anket
Nightwish'in en sevdiğiniz/beğendiğiniz klibi?
1)Amaranth
Behemoth !! Vote_lcap0%Behemoth !! Vote_rcap
 0% [ 0 ]
2)By by beautiful
Behemoth !! Vote_lcap0%Behemoth !! Vote_rcap
 0% [ 0 ]
3)Nemo
Behemoth !! Vote_lcap44%Behemoth !! Vote_rcap
 44% [ 4 ]
3)The Islander
Behemoth !! Vote_lcap33%Behemoth !! Vote_rcap
 33% [ 3 ]
4) Sleeping Sun
Behemoth !! Vote_lcap11%Behemoth !! Vote_rcap
 11% [ 1 ]
5Wish I Had An Angel
Behemoth !! Vote_lcap11%Behemoth !! Vote_rcap
 11% [ 1 ]
Toplam Oylar : 9
Kimler hatta?
Toplam 1 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 1 Misafir

Yok

Sitede bugüne kadar en çok 58 kişi Salı Ağus. 01, 2017 1:32 pm tarihinde online oldu.

 

 Behemoth !!

Aşağa gitmek 
2 posters
YazarMesaj
Whiplasher Bernadotte

Whiplasher Bernadotte


Mesaj Sayısı : 94
Kayıt tarihi : 12/01/10
Yaş : 31
Nerden : Finlandiya

Behemoth !! Empty
MesajKonu: Behemoth !!   Behemoth !! Icon_minitimeSalı Ocak 12, 2010 8:50 pm

Behemoth, (bi-hey-mıth olarak telaffuz edilir),[3] eski adıyla Baphomet ,[4] 1991 yılında kurulan ve kariyerlerine black metal yaparak başlayan Polonyalı death metal grubudur. Grubun ilk kadrosundan geriye tek kalan Nergal’dir. Grup Nergal-Inferno ikilisi olarak tanımlanır, zira grubun müziğinin genel şeklini bu ikili oluşturur. Bestelerin hepsi ve şarkı sözlerinin büyük kısmı Nergal’e aittir.

Önceleri saf black metal yapan grubun müziği bir süre sonra melodikleşmiş ve Satanica albümüyle birlikte de sertleşip minimal müzikten uzaklaşarak death metale dönüşmüştür. Black metal döneminde paganizm üzerine olan şarkı sözleri giderek felsefi bir hal almış ve satanizm ve thelema üzerine kurulur olmuştur. Polonyalı en önemli ekstrem metal gruplarından biridir

Black metal dönemi
Nergal ilk grubunu dokuz yaşlarındayken bir heavy metal grubu olarak kurdu.[6] İlgilendiği müzik giderek thrash metal ve death metale kaydı. Black metale ilgisinin artmasıyla 14 yaşındayken Behemoth’ı kurdu. Grubun adı şeytanın cisimleşmiş hali olan mitolojik bir yaratıktan gelir. Nergal bu yaratığın adına God of Evil adlı bir kitapta rastlamış ve gruba bu adı koymuştur.[7]

Amatör dönem
Grup 7 parçadan oluşan ilk çalışması Endless Damnation’ı demo kaset halinde 1992’nin Mart ayında Cellar of 12 Secondary stüdyosunda kaydetti. Demonun ses kayıt kalitesi 32 kbps gibi oldukça düşük bir değerdedir. Grubun bu ilk kadrosunda gitar ve vokallerde Nergal’in yanısıra, davulda Baal (o zamanlar sahne adı olarak Sodomizer’ı kullanıyordu) ve ikinci gitarda vardı. Bu ilk müzik çalışmasında Nergal (o zamanlar kullandığı sahne adı Holocaust’ydu) 15, Baal ise 16 yaşındaydı. Albümdeki şarkıların sözlerinin neler olduğu bilinmiyor zira şarkı sözleri her hangi bir yerde kayıtlı değil ve Nergal de şarkıların sözlerini unuttuğunu söylemiştir.[8]


Grubun adı eskiden Baphomet'ti. Bu çizim Eliphas Levi’ye ait bir Baphomet illüstrasyonudur. Baphomet'in elleriyle yaptığı işareti grubun Zos Kia Cultus ve Demigod albümlerinin kapağında Nergal de yapar.Grubun ikinci demosu, 1992 Aralığında kaydedilen The Return of the Northern Moon, 1993 yılının başlarında Polonyalı müzik şirketi Pagan Records tarafından kaset olarak piyasaya sürüldü. Nergal demonun kaydı sırasındaki durumlarını “…kötü müzisyenlerdik… Daha gitarı doğru dürüst akort etmeyi bile bilmiyordum, Baal ise bateride sürüyle sorunla uğraştı” şeklinde anlatır[9]. Bu demoda Desecrator yer almadı. Graveland grubundan Rob Darken ise klavyede görev yaptı. Demo 1995 yılında Last Epitaph tarafından tekrar piyasaya sürüldü. Bu ikinci sürüm vinil formatındadır ve 500 kopyadan ibarettir.

...From the Pagan Vastlands [değiştir]
Bu demolar, o dönemlerde müzik şirketlerinin black metal gruplarına sıcak bakmamasına rağmen, aralarında Avantgarde Music’in de bulunduğu bazı müzik şirketlerinin ilgisini çekmişti. Grup, henüz yeni oldukları profesyonel müzikte ülkedaşlarıyla daha kolay işbirliği yapabileceklerini düşündüklerinden, Polonyalı şirket Pagan Records ile yollarına devam etme kararı aldı.[10] ...From the Pagan Vastlands, 1993 yılında kaset olarak piyasaya sürüldü. İlk iki demodaki saf black metalin ardından bu demoyla birlikte müziklerinde melodik öğeler kullanmaya başladılar. Albümde S.K. bas gitar, Czarek Morawski ise klavyede ikiliye eşlik etmiştir. Albüm’ün dört bin kopya satmasının ardından, İngiltere’de Wild Rags, Avrupa’da da Nazgul’s Eyrie tarafından CD olarak satışa sunuldu. [11] …From the Pagan Vastlands, yine Polonyalı bir grup olan Vader’ın onbeş bin kopya satan Morbid Reich demosundan sonra, sekiz bin kopya ile en çok satılan ikinci demo albümdür. [12] Bu demoda, ünlü Mayhem şarkısı Deathcrush’ın yeniden yorumu da bulunur.

Sventevith (Storming Near the Baltic) [değiştir]
Grubun ilk stüdyo albümü Sventevith (Storming Near the Baltic) Pagan Records etiketiyle 1995 yılında çıkarıldı. Albümdeki on şarkıdan dokuzu 1993 yılındaki demo kayıt çalışmaları sırasında kaydedilmiştir. Bu albümde Nergal-Baal ikilisine klavyede Cezar eşlik etti. Albümün Last Epipath, Century Media ve Metal Mind Productions şirketleri tarafından birçok kez yeniden sürümü yapıldı.[13]

Grom

Behemoth'un beyni Nergal; 2005 Mystic Festivali sırasındaİlk şirket değişikliğini İtalyan müzik şirketi Entropy Productions ile yaptı ve bu etiketle And the Forests Dream Eternally EP’sini çıkardı. Ocak 1996’da ikinci stüdyo albümleri Grom (Lehçe "gökgürültüsü" anlamına gelir[14]) Solistitium Records etiketiyle çıktı. Albüm black metal temeline rağmen bayan vokaller, akustik gitarlar ve klavye de barındırır. Les basta, P. Weltrowski klavyede, Celina ise vokallerde gruba eşlik etti. Bu albümün ardından grup kendi ülkelerinde ve Avrupa’da konserler vermeye başladı. Pagan Triumph turuna katıldı. [15] 1997 yılında Baal ve Les’in birlikte görev yaptıkları grup Damnation ile, Last Episode etiketi altında And the Forests Dream Eternally / Forbidden Spaces split albümünü çıkardılar.

Death metale geçiş dönemi
Davula Baal’ın yerine Inferno’nun geçmesiyle birlikte Behemoth’ın müziği değişmeye başladı. Bewitching the Pomerania adlı EP çalışmalarının ardından 1997 yılında Solistitium etiketiyle çıkardıkları Pandemonic Incantations’da grup, önceki çalışmalarından daha teknik ve sert tınılı bir müziğe yöneldi. Reklam çalışmalarının çok yetersiz olmasına rağmen[16] bu albümle eksrem metal dinleyicileri arasında ünü daha da artan Behemoth, 1998 güzünde İtalyan müzik şirketi Avantgarde Music ile iki albümlük kayıt antlaşması imzaladı.

Nergal-Inferno ikilisine gitarda L-Kaos’un katılmasının ardından, 25 Ekim 1999’da ekstrem metal camiasında büyük ses getiren[17][16] Satanica albümünü çıkardılar. Bu albümde Behemoth black metalden hemen hemen tamamen ayrılıp death metale yönelse de, grubun kullandığı teknik tam olarak death metali yansıtmaz. Satanica albümünün öncülleri arasında bulunduğu bu tür şu anda blackened death metal olarak adlandırılıyor. Bu albümden Decade of Therion (Decade of ΘΕΡΙΟΝ olarak da bilinir) adlı parçaya çekilen klip gruba büyük bir ün kazandırdı. Albüm 2000 yılında ABD’de satışa sunuldu. Grup, Deicide ve Satyricon ile birlikte müzik turlarına katıldı. Satanica albümünün ardından basa Novy (Devilyn ve Vader’dan), ikinci gitara da Havoc geçti.

Death metal dönemi
Thelema.6 [değiştir]
Behemoth’un black metal etkilerinden tamamen koptuğu ilk albüm, 2000 yılının Temmuz-Ağutsos aylarında Hendrix Studios’da kaydedip 27 Kasım’da piyasaya çıkardığı Thelema.6’tir (Thelema 6.66 olarak da bilinir). Albüm grup tarihinde birçok yenilik barındırır; oryantal müzikten etkiler taşıyan ve gruba dahil olmayan Krzysztof Azarewicz’in şarkı sözlerine katkıda bulunduğu ilk albümdür. "Christians to the Lions" ve "Antichristian Phenomenon" adlı parçalara klip çekildi. Albüm ABD’de Olympic Records, Rusya’da Irond Records Brezilya’da da Moira Records tarafından satışa sunuldu. Kazandığı başarının ardından grup Wacken Open Air, With Full Force, Inferno Festival, Mystic Festival, Mind Over Matter gibi prestijli müzik festivallerine çağrıldı [18]. Headliner olarak Polonya, Çek Cumhuriyeti ve Slovakya ülkelerinin dahil olduğu bir konser turuna katıldı. Rusya dinleyicisi tarafından büyük bir coşkuyla karşılandı[16]. Belarus ve Ukrayna’da headliner olarak katıldığı ikinci turun ardından Meksika’da mini bir tura daha katıldı. 2001 yılında, Mayhem grubunun anısına kaydedilen A Tribute to Mayhem: Originators of the Northern Darkness adlı ortak albümde Carnage adlı Mayhem şarkısına cover yaptı.


Orion Zos Kia Cultus (Here and Beyond)
Büyük kısmı cover parçalardan oluşan Antichristian Phenomenon EPsinin ardından Arkadiusz Malczewski’nin ses mühendisliğini yaptığı Zos Kia Cultus (Here and Beyond) (Zos Kia Cvltvs olarak da bilinir), yine Hendrix Studios’ta kaydedildi ve 28 Ekim 2002’de piyasaya sürüldü. Kazandığı başarının da etkisiyle Zos Kia Cultus için önceki albümden iki kat daha fazla bütçe ayrılmıştı. Albümün kaydı 2 ay sürdü ve 700 saate yakın bir süre üzerinde çalışıldı.[16] Önceki albümde kısmen görülen oryantal etki, bu albümden itibaren müziklerinin temelini teşkil etmeye başlar. Albümden As Above So Below için bir klip çekildi. Albüm büyük bir başarı elde etti, geniş bir dinleyici kitlesi kazandı ve metal müzik eleştirmenleri tarafından olumlu tepkilerle karşılandı. [19] [20] Nile grubundan Karl Sanders, Zos Kia Cultus için, “Dinlediklerim arasında Gorefest’in False’undan sonra en iyi death metal albümü” demiştir.[21] Albümün hemen ardından Avrupa’da 36 ayrı yerde konser verdi.[16] İspanya, Portekiz, İngiltere ve İskandinav ülkerlerinde de adlarını duyurmaya başladı. 2003 Şubat’ında Norveç’e ilk turunu yaptı ve Bergen, Oslo, Stavanger gibi şehirlerde konserler verdi.[22] Mart ayında ise Century Media tarafından ABD turnesine çağırıldı. Bu, grubun ABD’ye ayak bastığı ilk turdur. Deicide ve Amon Amarth gibi grupların da dahil olduğu bu turne, New Jersey Metal Festivali ile başladı ve ABD ve Kanada’daki bir dizi şehirle devam etti. Turnenin hemen ardından Opeth, Nile, Danzig gibi gruplarla birlikte Blackest of the Black Tour’a davet edildi. ABD’ye yapılan üçüncü bir konser turunun ardından Havoc ve Novy, kendi gruplarındaki çalışmalara odaklanmak üzere Behemoth ile yollarını ayırdı ve gruba basta Orion katıldı. ABD’deki büyük ilginin farkedilmesinin ardından, ABD dinleyicilerine özel Conjuration adlı bir albüm çıkardılar. Albüm yeni parça içermez; konser ve cover parçalarından oluşur.

Demigod
Grubun şimdiye kadarki en önemli çıkışı, müzik tınısını daha da sertleştirip, tempoyu hızlandırdıkları Demigod albümüyle oldu. Mayıs-Haziran aylarında Hendrix Studios’ta kaydedilen ve ses mühendisliğini yine Arkadiusz Malczewski’nin üstlendiği albüm Regain Records etiketiyle 25 Ekim 2004’de piyasaya sürüldü. XUL adlı parçadaki gitar sololarından biri, Nile grubundan Karl Sanders tarafından çalınmıştır. Sculpting the Throne ov Seth ve The Reign ov Shemsu-Hor adlı parçalarda gruba Lublin Akademik Erkek Korosu eşlik etti. Koroyu yönetenler Piotr Banka ve Nergal’di. Albümden Conquer All ve Slaves Shall Serve adlı parçalara, Joanna Rechnio yönetmenliğinde klipler çekildi. Albüm, ekstrem metal türünde olmasında rağmen, Polonya müzik listelerinde 15. sıraya kadar çıktı. [23] ABD’de üç ay içinde 10000 kopya sattı[24]. Grup albümün ardından dünya çapında 325 tane konser verdi.[25] Nergal bu önemli albümleri için şunları söyler;[26]

“ Güçlü, vurucu. Bu grup neyse bu albümde o. Albümün ismi herşeyi anlatıyor. Bütün müzik, bütün konsept karşı duruşu anlatıyor. Yaşama, insanlara, çevremizdeki herşeye bir karşı duruş. Tarihle dolu, duygularla dolu. Düşünebileciğiniz herşeyin karışımı. Bu Behemoth. Başka ne diyebilirim? Şarkı sözlerine dalın ve aklınızı kendiniz yerine koyun… Sadece dinleyin ve sonra bana benimle aynı fikirde olup olmadığınızı söyleyin ”


2005’in sonlarında, cover ve konser parçalarından oluşan Slaves Shall Serve EP’sini çıkardılar.Behemoth’un black metal zamanlarını özleyen ve yeni dönemine olumsuz tepkiler veren black metal dinleyicileri için 10 Haziran 2006’da, eski parçalarından oluşan toplama albüm Demonica’yı yayınladılar. Albüm, eski demo parçalarının yanısıra, bu dönemlerde kaydedilmelerine rağmen hiç yayınlamadıkları Goat With a Thousand Young ve The Oak Between the Snows adlı enstrümental parçaları da içerir. 2 CD ve 23 şarkıdan oluşan albüm on bin kopya ile sınırlandırıldı. Albümdeki parçalardan yalnızca Spellcraft & Heathendom yeniden kaydedilmiştir. Diğer parçalar üzerinde oynanmamıştır.

The Apostasy
Napalm Death, Moonspell gibi gruplarla gerçekleştirdikleri 2007 turnesinin ardından, 2006’nın Aralık ayında kaydettikleri sekizinci ve son stüdyo albümleri The Apostasy’yi 2 Haziran 2007’de Regain Records etiketiyle piyasaya sürdü. Albümdeki Inner Sanctum adlı parçada Polonyalı caz piyanisti Leszek Mozdzer ve Nevermore grubundan Warrel Dayne gruba eşlik etti.Albümden At the Left Hand of God ve Prometherion' için klipler çektiler. Albümün çıkışından hemen sonra 2007 Ozzyfest’te ön grup olarak sahne aldılar. [27] Bunun dışında Amerika ve Avrupa kıtasında bir çok turneye katıldılar.

6 Haziran 2008'de The Apostasy albümünün Regain Records etiketiyle sınırlı digipak sürümü çıkartıldı. Bu sürümde Behemoth posteri de bulunmaktadır. Albümün ardından Regain Records ile yaptıkları iki albümlük sözleşme sona erdi. Yayınlayacağı EP’nin ardından herhangi bir müzik şirketiyle ilişkileri kalmıyor.[28]




Müzikal Özellikleri

Nergal (en solda) ve Inferno (en sağda), albümlerinin ses mühendisliğini yapan Arkadiusz Malczewski ile birlikte. İlk dönem [değiştir]
Behemoth kariyerine saf black metal yaparak başladı. İlk iki demolarının ardından çıkan …From the Pagan Vastlands’dan itibaren melodik black metale yöneldiler. Satanica adlı ara geçiş albümlerinin ardından ise death metal yapmaya başladı. Black metal döneminde de sürekli değişim içindelerdi ve tınıları giderek sertleşiyor ve müzikleri daha melodik bir hal alıyordu. Bu dönemdeki müzikleri üzerine etkili olan gruplar Venom ve Bathory gibi proto-black metal gruplarıdır. [29] Şarkı sözleri Slav pagan mitolojisi üzerineydi.

Son dönem
Gitarlar

Behemoth’un müziğinin temeli elektrogitar-bateri ikilisine dayanır. Gitar riflerinin bestelerinin hemen hepsi aittir. Ender olarak kısa akustik gitar bölümlerine de rastlanır (Natural Born Philosophers, Sculpting the Throne ov Seth, The Nephilim Rising, Horns ov Baphomet). Nergal, bu akustik gitar bölümlerini şarkılardaki monoton sertliği dağıttığını düşündüğünden koyduğunu söyler[30]. Gitarlar genellikle do# veya re’ye düşürülmüştür. Parçaların girişinde kullanılan gitar rifleri, parçaların genel hatlarını belirler. Yeni dönem Behemoth’da gitar rif ve sololarının tamamı (klavye, akustik, efekt bölümlerinde olduğu gibi) ortadoğu gamları üzerine kuruludur. Hemen her parça gitar soloları ile desteklenir. Bazı parçalar birden fazla gitar solosu barındırır (Natural Born Philosophres, Libertheme). Parçaların kayıtlarında genellikle iki veya üç gitar kullanıldığından, Seth de albüm kayıtları ve konserler sırasında gruba gitarlarda dahil olur.[kaynak belirtilmeli] Seth’in de gruba katkı yaptığı bazı gitar çalışmaları vardır.

Bateri


Inferno baterinin başında1997 yılında davula Inferno’nun geçmesiyle grubun müziği köklü bir değişime uğradı.[kaynak belirtilmeli] Inferno davul tekniğine çok önem veren bir bateristti. Nergal’in de gitarları progresifleştirmesi sonucu grup, atmosfer özelliklerini büyük ölçüde korumaya çalışarak görece minimalist türden daha teknik ve sert tınılı bir müziğe kaydı. Inferno’nun bateristliğinde davul sesleri çok daha öne alındı ve gitar-öncelikli müzik, gitar-bateri müziği haline getirildi. Grubun türünü neden değiştirdikerine dair bir soruya Nergal “Biz müzik türünü değiştirmedik, sadece duygularımızı izledik” şeklinde cevap verir.[31]

Inferno, gitar çalımının yavaş olduğu zamanlarda bile yüksek bir tempoda çalarak müziği daha hızlı ve agresif olarak sunar (Örnek olarak; Antichristian Phenemenon, Decade of Therion) Tempo kimi zaman 260 (Slaying the Prophets ov Isa) ve hatta 280 bpm(Slaves Shall Serve) değerlerine çıkar.[kaynak belirtilmeli] Grubun çoğu parçasında davulların diğer enstrümanlara üstün geldiği anlar bulunur. (Tipik örnekleri; Ceremony ov Shiva’nın girişi, Sculpting the Throne ov Seth’in çıkışı, Decade ov Therion’un orta bölümleri, Slaying the Prophets ov Isa’nın girişi, At he Left Hand of God’daki ilahi çıkışı, Libertheme’deki vokal çözülmesi öncesi). Gitar rifleri, soloları ve melodilerin aksine Inferno davullarda oryantal ritim kullanmaz.


2007 Polonya konserindenVokal

Nergal’in vokali Amerikan death metalinin tipik brutal vokal tonundayken, vokalin kullanımında farklılıklar vardır. Gitar ve/veya bateri riflerine uyumlu olarak vokaller bölünür, tizleştirilir/kalınlaştırılır ve kesik kesik söylenir. Satanica albümünde brutal ve scream arası bir vokal kullanılır. Birkaç istisna dışında (Ceremony ov Shiva ve Inner Sanctum’da bazı kısa bölümler) melodik vokal kullanılmaz.

Şarkı sözleri

Grubun ilk döneminde şarkı sözleri paganizm üzerineyken, son dönem Behemoth’da şarkı sözleri Satanizm, Thelema, felsefe ve kadim ortadoğu uygarlıkları üzerinedir.[kaynak belirtilmeli] Şarkı sözlerinin büyük kısmı Nergal ait olsa da, gruba dahil olmayan Krysztof Azarewicz’in de katıları olur. Şarkı sözlerinde kadim mitolojik tanrıların adlarına sıklıkla rastlanır ("Ceremony of Shiva", "Sculpting the Throne of Seth", "Pan Satyros" ve ayrıca bir çok şarkının sözlerinde). Şarkı sözlerinin içeriğinde, açıklamalarında ve gösterilen ilham kaynaklarında sıklıkla Aleister Crowley adı geçer.[32][33]

Albümler arası müzikal özellikler ve değişimler [değiştir]
Black metal dönemi Grubun ilk iki albümü saf black metal türündedir. Daha sonra melodik özellik kazanmıştır. Black metal dönemindeki albümler arasında ciddi müzikal farklar yoktur. Tipik black metale kimi zaman klavye, akustik gitar ve hatta bayan vokal eşlik eder. Death metal özelliklerinin duyulmaya başlandığı ilk albüm Pandemonic Incantations’tur. Müzik, önceki albümlere göre biraz daha teknikleşmiştir. Satanica sonrasında çıkardığı albümlerin her biri ise bir diğerinden önemli farklar taşır.



Grubun müzik türünü değiştirmeye başladığı Satanica albümünden ünlü bir parça; "Decade of Therion". Parçadaki vokal tonu, arasıra giren blast beat davullar ve bazı gitar bölümleri black metal karakteristikleri olsa da death metal özelliklerine daha yakın bir parçadır.‎

Satanica albümünde gitarlar re’ye düşürülmüş[34] ve önceki albümlerden daha da öne alınmıştır. Aşırı bir distorsiyon kullanılır. Albüm herhangi bir gitar solosu barındırmazken, ince gitar telleriyle yapılan çalışmaların öne geçtiği anlar olur. Vokal, black metal ve death metal vokallerinin bir sentezi şeklindedir; black metaldeki scream vokalin tiz ve çığlığa yakın tondaki özelliklerinin yanısıra death metaldeki brutal vokalin rifleri takip eden özelliğine sahiptir. Melodik vokalin kullanıldığı çok kısa ender zamanlar vardır (Ceremony of Shiva, The Alchemist’s Dream). Albümün en belirgin özelliklerinden biri davullardır. Bir black metal özelliği olan blast beatler sıkça kullanılsa da albüm genelindeki davullar black metalin minimalistliğinden uzaktır. Şarkı sözleri soyut ve simgecidir. Yoğun şekilde mitoloji –özellikle Yunan mitolojisi- üzerine kurulu olsa da görece felsefi bir hal almıştır. Satanizmden doğrudan bahsedilmese de satanizmin temel öğelerine göndermeler vardır:[35]

“ Basitliğin içeriğine karşı geldik
Normal olanı reddettik, ahlağı ayaklar altına aldık
Melekleri sesle katlettik
Melekleri sessizlikle katlettik ”


Thelama.6, grubun gitarlarda ortadoğu gamlarını kullandığı ilk albümdür.[36] Bu durum albümün tamamında geçerli olmasa da bundan sonraki çalışmalarının tamamı böyle olacaktır. Gitar akoru yine re’dedir[37] Gitar rifleri black metalden artık tamamen uzaklaşmıştır. Vokaller biraz daha kalınlaşmış ve scream vokalden daha da uzaklaşmıştır. Grubun şarkı sözlerine bundan sonra da önemli katkıları olacak olan Krzysztof Azarewicz, ilk kez bu albümde grupla beraber çalışmıştır. Şarkı sözlerinde ise bazı kadim İngilizce özellikleri kullanılmıştır (the-> ye, you-->thou, your->thy).



Demigod albümünden tipik bir son dönem Behemoth parçası; "Sculpting the Throne ov Seth"‎

Zos Kia Cultus (Here and Beyond)'da ortadoğu etkiler en ileri seviyeye taşınmıştır. Albümdeki bütün gitar rif, solo ve melodileri ortadoğu gamları (Fars gamı, İslam gamı) üzerine kuruludur. Gitarlar do#’e düşürülmüştür. Albümde sıklıkla akustik gitar bölümleri, çeşitli efektler ve ambient müzik gibi albümdeki hızlı tempoyu bölen bölümler bulunur.

Demigod albümündeki en önemli değişikliklerden biri vokaldir. Vokalin tonu çok kalınlaştırılırmıştır ve brutal death metaldeki brutal vokal tonundadır. Kullanımında ise, tipik brutal vokale göre, bazı farklar vardır. Örneğin vokal riflerdeki değişimlere göre davranır. Gitarlar do#’dedir.[38]

İngilizce “din değiştirme” anlamına gelen Apostasy’nin albümdeki anlamı “dinlere karşı duruş”tur.[39] Albümde çok sayıda “death metal dışı” bölüm (akustik, ilahi, temiz vokal, bayan vokal gibi) bulunmasına rağmen, genel müzikal hatları Demigod albümünden çok farklı değildir.

Kullandıkları enstrümanlar

Nergal ve Seth’e ait gitarlar Nergal [değiştir]
ESP, Gibson, Ibanez, Dean ve Flame marka gitarlar. Mesa Boogie Rectifier amfi ve Mesa Boogie cabinet Boss pedal, Morley wah pedal, Behemoth imzalı 1mmlik pena, D'Addario marka teller (12-56, 12-60)[40] Nergal’in kullandığı gitar modelleri;

ESP Ninja-600
ESP EC-1000
Gibson Explorer
Mayones/Flame Signum Gothic[41]
Nergal Custom 7 String[42]
The Legendary Dean V[43][44]
Kullandığı amfiler; Bogner Uberschall, Mesa Dual Rectifier, Krank Krankenstein, Laboga Mr. Hector

Inferno

Ozzfest öncesi Inferno davul setini hazırlarkenInferno’nun şu anda kullandığı davul setinin konfigürasyonu şöyledir;[45]

22”x23’’ bas davul (2)
10”x12” tom
11”x”13” tom
12”x14 tom
16”x16” floor tom
6.5”x14” TAMA Starclassic (akçaağacından) trampet
14”AAX metal-hat
20” AAX metal-ride
14” HHX çin simbali
20” AA çin simbali
16” AAX metal zili
18” AAX sahne zili
18” AAX metal zili
18 HHX çin simbali
22 AA çin simbali
Axis A Longboards pedal (2)
Vic Firth 2B tahta baget
Alesis D4 trigger modülü
D-drum trigger kıskacı
Kullandığı markalar; Evans, Vic Firth, Axis

Spaundrums adlı bateri şirketi tarafından "black metalin en hızlı ve en iyi" bateristi olarak gösterilen Inferno'ya özel trampet davul üretildi. Davulun üzerinde Behemoth grubunun simgesi ve Inferno'nun adı yazılıdır.[46]

Orion
4 ve 5 telli baslar kullanır. ESP/Ltd, JB bass, Madison amfi, Ampeg B2R, Sansamp pre-amp, BBE sonic maximizer[47]

Seth [değiştir]
ESP, Gibson, Flame marka gitarlar. Peavey Tripple X, Marshall cabinet, Boss pedal, Behemoth imzalı 0.74 mmlik pena , D'Addario tel (13-60)[48]

Cover yaptıkları parçalar [değiştir]
Aggressor (The Return of the Northern Moon) - Hellhammer
Deathcrush (...From the Pagan Vastlands) - Mayhem
Carnage (Live Eschaton, Antichristian Phenomenon) - Mayhem
Hello Spaceboy (Thelema.6'in 1000 kopya sınırlı digipack sürümü ve Antichristian Phenomenon) - David Bowie
Day of Suffering - (Antichristian Phenomenon) - Morbid Angel
Wish (Conjuration) - Nine Inch Nails
Welcome to Hell (Conjuration) - Venom
Penetration - (Slaves Shall Serve) - The Nefilim
Until You Call on the Dark (Slaves Shall Serve) - Danzig



Artistik
Behemoth müziğin yanısıra görselliğe de çok önem verir.[49] Albüm kapak tasarımları, albüm içi çizim konseptleri, fotoğraf çekimleri ve sahne şovları grup için oldukça önemlidir. Grubun kapak tasarımlarını ve albüm içi resim ve çizim çalışmlarını Pandemonic Incantations’tan bu yana Tomasz Danilowicz yapıyor.[50]


Zos Kia Cultus (Here and Beyond) albüm kapağıBehemoth üyeleri konserlerinde şarkılarındaki tekniklerinden ödün vererek, konser havasına daha uygun olduğunu düşündükleri için, daha çok hıza ve sahne şovuna odaklanır.[51] Konserlerinde birçok şov öğesi kullanırlar. Black metale özgü olan ve kendi black metal dönemlerinden kalma bir alışkanlık olan corpse paint kullanmaya hala devam ediyorlar.

Albüm satışlarında ciddi bir ticari başarıları olmadığı için grup müzik yaşamında bazı maddi sorunlar yaşıyor; klip çekimleri için maddi destek alamıyor, konserlerde kendi ekipmanlarını kendileri kuruyor.[7]

İlişkili müzik hareketleri
Behemoth, yine bir death metal grubu olan Vader ile birlikte Polonyalı en ünlü iki gruptan biridir. Bu özellikten dolayı Behemoth üyeleri, birçok Polonyalı metal müzik grubu tarafından albüm kayıtlarında kendilerine destek olmak için çağrılmıştır.

Nergal

Gdañsklı black metal grubu Mastiphal’in tek çalışması olan ve 1994 Martında çıkarılan Nocturnal Landscape adlı demoda davul çaldı.[52]
Bia³ystoklu gothic/senfonik black metal grubu Hermh’in ikinci çalışması olan Crying Crowns Of Trees adlı 1995 çıkışlı demoda bas ve vokallerde görev aldı.[53]
Gdansklı heavy/stoner metal grubu Wolverine’in tek çalışması olan 2000 çıkışlı Million Hells adlı 3 şarkılık demoda vokal ve gitarda görev aldı.[54]
Ünlü gruplardan (Morbid Angel, Manowar) üyeler barındıran müzisyenler tarafından Voodo Gods adı altında 1998 yılında çıkarılan Shrunken Head adlı albümde vokal yaptı.[55]
Inferno

Şu anda Tczewli brutal death metal grubu Azarath’da da bateri çalıyor.[56]
Zielona Góralı black/thrash metal grubu Witchmaster’da davul çaldı.[57]
Ortak çalışmalar

Sopotlu death metal grubu Damnation’da Inferno davul Nergal ise bas çaldı.[58]
Orion, Legionowolu senfonik black metal grubu Vesani’da gitar ve vokalde görev alıyor. Seth de bu grubun konserlerinde gitar çalmıştır.[59]


Black metal dönemi [değiştir]
Nergal ilk grubunu dokuz yaşlarındayken bir heavy metal grubu olarak kurdu.[6] İlgilendiği müzik giderek thrash metal ve death metale kaydı. Black metale ilgisinin artmasıyla 14 yaşındayken Behemoth’ı kurdu. Grubun adı şeytanın cisimleşmiş hali olan mitolojik bir yaratıktan gelir. Nergal bu yaratığın adına God of Evil adlı bir kitapta rastlamış ve gruba bu adı koymuştur.[7]

Amatör dönem [değiştir]
Grup 7 parçadan oluşan ilk çalışması Endless Damnation’ı demo kaset halinde 1992’nin Mart ayında Cellar of 12 Secondary stüdyosunda kaydetti. Demonun ses kayıt kalitesi 32 kbps gibi oldukça düşük bir değerdedir. Grubun bu ilk kadrosunda gitar ve vokallerde Nergal’in yanısıra, davulda Baal (o zamanlar sahne adı olarak Sodomizer’ı kullanıyordu) ve ikinci gitarda vardı. Bu ilk müzik çalışmasında Nergal (o zamanlar kullandığı sahne adı Holocausto’ydu) 15, Baal ise 16 yaşındaydı. Albümdeki şarkıların sözlerinin neler olduğu bilinmiyor zira şarkı sözleri her hangi bir yerde kayıtlı değil ve Nergal de şarkıların sözlerini unuttuğunu söylemiştir.[8]


Grubun adı eskiden Baphomet'ti. Bu çizim Eliphas Levi’ye ait bir Baphomet illüstrasyonudur. Baphomet'in elleriyle yaptığı işareti grubun Zos Kia Cultus ve Demigod albümlerinin kapağında Nergal de yapar.Grubun ikinci demosu, 1992 Aralığında kaydedilen The Return of the Northern Moon, 1993 yılının başlarında Polonyalı müzik şirketi Pagan Records tarafından kaset olarak piyasaya sürüldü. Nergal demonun kaydı sırasındaki durumlarını “…kötü müzisyenlerdik… Daha gitarı doğru dürüst akort etmeyi bile bilmiyordum, Baal ise bateride sürüyle sorunla uğraştı” şeklinde anlatır[9]. Bu demoda Desecrator yer almadı. Graveland grubundan Rob Darken ise klavyede görev yaptı. Demo 1995 yılında Last Epitaph tarafından tekrar piyasaya sürüldü. Bu ikinci sürüm vinil formatındadır ve 500 kopyadan ibarettir.

...From the Pagan Vastlands [değiştir]
Bu demolar, o dönemlerde müzik şirketlerinin black metal gruplarına sıcak bakmamasına rağmen, aralarında Avantgarde Music’in de bulunduğu bazı müzik şirketlerinin ilgisini çekmişti. Grup, henüz yeni oldukları profesyonel müzikte ülkedaşlarıyla daha kolay işbirliği yapabileceklerini düşündüklerinden, Polonyalı şirket Pagan Records ile yollarına devam etme kararı aldı.[10] ...From the Pagan Vastlands, 1993 yılında kaset olarak piyasaya sürüldü. İlk iki demodaki saf black metalin ardından bu demoyla birlikte müziklerinde melodik öğeler kullanmaya başladılar. Albümde S.K. bas gitar, Czarek Morawski ise klavyede ikiliye eşlik etmiştir. Albüm’ün dört bin kopya satmasının ardından, İngiltere’de Wild Rags, Avrupa’da da Nazgul’s Eyrie tarafından CD olarak satışa sunuldu. [11] …From the Pagan Vastlands, yine Polonyalı bir grup olan Vader’ın onbeş bin kopya satan Morbid Reich demosundan sonra, sekiz bin kopya ile en çok satılan ikinci demo albümdür. [12] Bu demoda, ünlü Mayhem şarkısı Deathcrush’ın yeniden yorumu da bulunur.

Sventevith (Storming Near the Baltic) [değiştir]
Grubun ilk stüdyo albümü Sventevith (Storming Near the Baltic) Pagan Records etiketiyle 1995 yılında çıkarıldı. Albümdeki on şarkıdan dokuzu 1993 yılındaki demo kayıt çalışmaları sırasında kaydedilmiştir. Bu albümde Nergal-Baal ikilisine klavyede Cezar eşlik etti. Albümün Last Epipath, Century Media ve Metal Mind Productions şirketleri tarafından birçok kez yeniden sürümü yapıldı.[13]

Grom [değiştir]

Behemoth'un beyni Nergal; 2005 Mystic Festivali sırasındaİlk şirket değişikliğini İtalyan müzik şirketi Entropy Productions ile yaptı ve bu etiketle And the Forests Dream Eternally EP’sini çıkardı. Ocak 1996’da ikinci stüdyo albümleri Grom (Lehçe "gökgürültüsü" anlamına gelir[14]) Solistitium Records etiketiyle çıktı. Albüm black metal temeline rağmen bayan vokaller, akustik gitarlar ve klavye de barındırır. Les basta, P. Weltrowski klavyede, Celina ise vokallerde gruba eşlik etti. Bu albümün ardından grup kendi ülkelerinde ve Avrupa’da konserler vermeye başladı. Pagan Triumph turuna katıldı. [15] 1997 yılında Baal ve Les’in birlikte görev yaptıkları grup Damnation ile, Last Episode etiketi altında And the Forests Dream Eternally / Forbidden Spaces split albümünü çıkardılar.

Death metale geçiş dönemi [değiştir]
Davula Baal’ın yerine Inferno’nun geçmesiyle birlikte Behemoth’ın müziği değişmeye başladı. Bewitching the Pomerania adlı EP çalışmalarının ardından 1997 yılında Solistitium etiketiyle çıkardıkları Pandemonic Incantations’da grup, önceki çalışmalarından daha teknik ve sert tınılı bir müziğe yöneldi. Reklam çalışmalarının çok yetersiz olmasına rağmen[16] bu albümle eksrem metal dinleyicileri arasında ünü daha da artan Behemoth, 1998 güzünde İtalyan müzik şirketi Avantgarde Music ile iki albümlük kayıt antlaşması imzaladı.

Nergal-Inferno ikilisine gitarda L-Kaos’un katılmasının ardından, 25 Ekim 1999’da ekstrem metal camiasında büyük ses getiren[17][16] Satanica albümünü çıkardılar. Bu albümde Behemoth black metalden hemen hemen tamamen ayrılıp death metale yönelse de, grubun kullandığı teknik tam olarak death metali yansıtmaz. Satanica albümünün öncülleri arasında bulunduğu bu tür şu anda blackened death metal olarak adlandırılıyor. Bu albümden Decade of Therion (Decade of ΘΕΡΙΟΝ olarak da bilinir) adlı parçaya çekilen klip gruba büyük bir ün kazandırdı. Albüm 2000 yılında ABD’de satışa sunuldu. Grup, Deicide ve Satyricon ile birlikte müzik turlarına katıldı. Satanica albümünün ardından basa Novy (Devilyn ve Vader’dan), ikinci gitara da Havoc geçti.

Death metal dönemi [değiştir]
Thelema.6 [değiştir]
Behemoth’un black metal etkilerinden tamamen koptuğu ilk albüm, 2000 yılının Temmuz-Ağutsos aylarında Hendrix Studios’da kaydedip 27 Kasım’da piyasaya çıkardığı Thelema.6’tir (Thelema 6.66 olarak da bilinir). Albüm grup tarihinde birçok yenilik barındırır; oryantal müzikten etkiler taşıyan ve gruba dahil olmayan Krzysztof Azarewicz’in şarkı sözlerine katkıda bulunduğu ilk albümdür. "Christians to the Lions" ve "Antichristian Phenomenon" adlı parçalara klip çekildi. Albüm ABD’de Olympic Records, Rusya’da Irond Records Brezilya’da da Moira Records tarafından satışa sunuldu. Kazandığı başarının ardından grup Wacken Open Air, With Full Force, Inferno Festival, Mystic Festival, Mind Over Matter gibi prestijli müzik festivallerine çağrıldı [18]. Headliner olarak Polonya, Çek Cumhuriyeti ve Slovakya ülkelerinin dahil olduğu bir konser turuna katıldı. Rusya dinleyicisi tarafından büyük bir coşkuyla karşılandı[16]. Belarus ve Ukrayna’da headliner olarak katıldığı ikinci turun ardından Meksika’da mini bir tura daha katıldı. 2001 yılında, Mayhem grubunun anısına kaydedilen A Tribute to Mayhem: Originators of the Northern Darkness adlı ortak albümde Carnage adlı Mayhem şarkısına cover yaptı.


Orion Zos Kia Cultus (Here and Beyond) [değiştir]
Büyük kısmı cover parçalardan oluşan Antichristian Phenomenon EPsinin ardından Arkadiusz Malczewski’nin ses mühendisliğini yaptığı Zos Kia Cultus (Here and Beyond) (Zos Kia Cvltvs olarak da bilinir), yine Hendrix Studios’ta kaydedildi ve 28 Ekim 2002’de piyasaya sürüldü. Kazandığı başarının da etkisiyle Zos Kia Cultus için önceki albümden iki kat daha fazla bütçe ayrılmıştı. Albümün kaydı 2 ay sürdü ve 700 saate yakın bir süre üzerinde çalışıldı.[16] Önceki albümde kısmen görülen oryantal etki, bu albümden itibaren müziklerinin temelini teşkil etmeye başlar. Albümden As Above So Below için bir klip çekildi. Albüm büyük bir başarı elde etti, geniş bir dinleyici kitlesi kazandı ve metal müzik eleştirmenleri tarafından olumlu tepkilerle karşılandı. [19] [20] Nile grubundan Karl Sanders, Zos Kia Cultus için, “Dinlediklerim arasında Gorefest’in False’undan sonra en iyi death metal albümü” demiştir.[21] Albümün hemen ardından Avrupa’da 36 ayrı yerde konser verdi.[16] İspanya, Portekiz, İngiltere ve İskandinav ülkerlerinde de adlarını duyurmaya başladı. 2003 Şubat’ında Norveç’e ilk turunu yaptı ve Bergen, Oslo, Stavanger gibi şehirlerde konserler verdi.[22] Mart ayında ise Century Media tarafından ABD turnesine çağırıldı. Bu, grubun ABD’ye ayak bastığı ilk turdur. Deicide ve Amon Amarth gibi grupların da dahil olduğu bu turne, New Jersey Metal Festivali ile başladı ve ABD ve Kanada’daki bir dizi şehirle devam etti. Turnenin hemen ardından Opeth, Nile, Danzig gibi gruplarla birlikte Blackest of the Black Tour’a davet edildi. ABD’ye yapılan üçüncü bir konser turunun ardından Havoc ve Novy, kendi gruplarındaki çalışmalara odaklanmak üzere Behemoth ile yollarını ayırdı ve gruba basta Orion katıldı. ABD’deki büyük ilginin farkedilmesinin ardından, ABD dinleyicilerine özel Conjuration adlı bir albüm çıkardılar. Albüm yeni parça içermez; konser ve cover parçalarından oluşur.

Demigod [değiştir]
Grubun şimdiye kadarki en önemli çıkışı, müzik tınısını daha da sertleştirip, tempoyu hızlandırdıkları Demigod albümüyle oldu. Mayıs-Haziran aylarında Hendrix Studios’ta kaydedilen ve ses mühendisliğini yine Arkadiusz Malczewski’nin üstlendiği albüm Regain Records etiketiyle 25 Ekim 2004’de piyasaya sürüldü. XUL adlı parçadaki gitar sololarından biri, Nile grubundan Karl Sanders tarafından çalınmıştır. Sculpting the Throne ov Seth ve The Reign ov Shemsu-Hor adlı parçalarda gruba Lublin Akademik Erkek Korosu eşlik etti. Koroyu yönetenler Piotr Banka ve Nergal’di. Albümden Conquer All ve Slaves Shall Serve adlı parçalara, Joanna Rechnio yönetmenliğinde klipler çekildi. Albüm, ekstrem metal türünde olmasında rağmen, Polonya müzik listelerinde 15. sıraya kadar çıktı. [23] ABD’de üç ay içinde 10000 kopya sattı[24]. Grup albümün ardından dünya çapında 325 tane konser verdi.[25] Nergal bu önemli albümleri için şunları söyler;[26]

“ Güçlü, vurucu. Bu grup neyse bu albümde o. Albümün ismi herşeyi anlatıyor. Bütün müzik, bütün konsept karşı duruşu anlatıyor. Yaşama, insanlara, çevremizdeki herşeye bir karşı duruş. Tarihle dolu, duygularla dolu. Düşünebileciğiniz herşeyin karışımı. Bu Behemoth. Başka ne diyebilirim? Şarkı sözlerine dalın ve aklınızı kendiniz yerine koyun… Sadece dinleyin ve sonra bana benimle aynı fikirde olup olmadığınızı söyleyin ”


2005’in sonlarında, cover ve konser parçalarından oluşan Slaves Shall Serve EP’sini çıkardılar.Behemoth’un black metal zamanlarını özleyen ve yeni dönemine olumsuz tepkiler veren black metal dinleyicileri için 10 Haziran 2006’da, eski parçalarından oluşan toplama albüm Demonica’yı yayınladılar. Albüm, eski demo parçalarının yanısıra, bu dönemlerde kaydedilmelerine rağmen hiç yayınlamadıkları Goat With a Thousand Young ve The Oak Between the Snows adlı enstrümental parçaları da içerir. 2 CD ve 23 şarkıdan oluşan albüm on bin kopya ile sınırlandırıldı. Albümdeki parçalardan yalnızca Spellcraft & Heathendom yeniden kaydedilmiştir. Diğer parçalar üzerinde oynanmamıştır.

The Apostasy [değiştir]
Napalm Death, Moonspell gibi gruplarla gerçekleştirdikleri 2007 turnesinin ardından, 2006’nın Aralık ayında kaydettikleri sekizinci ve son stüdyo albümleri The Apostasy’yi 2 Haziran 2007’de Regain Records etiketiyle piyasaya sürdü. Albümdeki Inner Sanctum adlı parçada Polonyalı caz piyanisti Leszek Mozdzer ve Nevermore grubundan Warrel Dayne gruba eşlik etti.Albümden At the Left Hand of God ve Prometherion' için klipler çektiler. Albümün çıkışından hemen sonra 2007 Ozzyfest’te ön grup olarak sahne aldılar. [27] Bunun dışında Amerika ve Avrupa kıtasında bir çok turneye katıldılar.

6 Haziran 2008'de The Apostasy albümünün Regain Records etiketiyle sınırlı digipak sürümü çıkartıldı. Bu sürümde Behemoth posteri de bulunmaktadır. Albümün ardından Regain Records ile yaptıkları iki albümlük sözleşme sona erdi. Yayınlayacağı EP’nin ardından herhangi bir müzik şirketiyle ilişkileri kalmıyor.[28]




Müzikal Özellikleri [değiştir]

Nergal (en solda) ve Inferno (en sağda), albümlerinin ses mühendisliğini yapan Arkadiusz Malczewski ile birlikte. İlk dönem [değiştir]
Behemoth kariyerine saf black metal yaparak başladı. İlk iki demolarının ardından çıkan …From the Pagan Vastlands’dan itibaren melodik black metale yöneldiler. Satanica adlı ara geçiş albümlerinin ardından ise death metal yapmaya başladı. Black metal döneminde de sürekli değişim içindelerdi ve tınıları giderek sertleşiyor ve müzikleri daha melodik bir hal alıyordu. Bu dönemdeki müzikleri üzerine etkili olan gruplar Venom ve Bathory gibi proto-black metal gruplarıdır. [29] Şarkı sözleri Slav pagan mitolojisi üzerineydi.

Son dönem [değiştir]
Gitarlar

Behemoth’un müziğinin temeli elektrogitar-bateri ikilisine dayanır. Gitar riflerinin bestelerinin hemen hepsi aittir. Ender olarak kısa akustik gitar bölümlerine de rastlanır (Natural Born Philosophers, Sculpting the Throne ov Seth, The Nephilim Rising, Horns ov Baphomet). Nergal, bu akustik gitar bölümlerini şarkılardaki monoton sertliği dağıttığını düşündüğünden koyduğunu söyler[30]. Gitarlar genellikle do# veya re’ye düşürülmüştür. Parçaların girişinde kullanılan gitar rifleri, parçaların genel hatlarını belirler. Yeni dönem Behemoth’da gitar rif ve sololarının tamamı (klavye, akustik, efekt bölümlerinde olduğu gibi) ortadoğu gamları üzerine kuruludur. Hemen her parça gitar soloları ile desteklenir. Bazı parçalar birden fazla gitar solosu barındırır (Natural Born Philosophres, Libertheme). Parçaların kayıtlarında genellikle iki veya üç gitar kullanıldığından, Seth de albüm kayıtları ve konserler sırasında gruba gitarlarda dahil olur.[kaynak belirtilmeli] Seth’in de gruba katkı yaptığı bazı gitar çalışmaları vardır.

Bateri


Inferno baterinin başında1997 yılında davula Inferno’nun geçmesiyle grubun müziği köklü bir değişime uğradı.[kaynak belirtilmeli] Inferno davul tekniğine çok önem veren bir bateristti. Nergal’in de gitarları progresifleştirmesi sonucu grup, atmosfer özelliklerini büyük ölçüde korumaya çalışarak görece minimalist türden daha teknik ve sert tınılı bir müziğe kaydı. Inferno’nun bateristliğinde davul sesleri çok daha öne alındı ve gitar-öncelikli müzik, gitar-bateri müziği haline getirildi. Grubun türünü neden değiştirdikerine dair bir soruya Nergal “Biz müzik türünü değiştirmedik, sadece duygularımızı izledik” şeklinde cevap verir.[31]

Inferno, gitar çalımının yavaş olduğu zamanlarda bile yüksek bir tempoda çalarak müziği daha hızlı ve agresif olarak sunar (Örnek olarak; Antichristian Phenemenon, Decade of Therion) Tempo kimi zaman 260 (Slaying the Prophets ov Isa) ve hatta 280 bpm(Slaves Shall Serve) değerlerine çıkar.[kaynak belirtilmeli] Grubun çoğu parçasında davulların diğer enstrümanlara üstün geldiği anlar bulunur. (Tipik örnekleri; Ceremony ov Shiva’nın girişi, Sculpting the Throne ov Seth’in çıkışı, Decade ov Therion’un orta bölümleri, Slaying the Prophets ov Isa’nın girişi, At he Left Hand of God’daki ilahi çıkışı, Libertheme’deki vokal çözülmesi öncesi). Gitar rifleri, soloları ve melodilerin aksine Inferno davullarda oryantal ritim kullanmaz.


2007 Polonya konserindenVokal

Nergal’in vokali Amerikan death metalinin tipik brutal vokal tonundayken, vokalin kullanımında farklılıklar vardır. Gitar ve/veya bateri riflerine uyumlu olarak vokaller bölünür, tizleştirilir/kalınlaştırılır ve kesik kesik söylenir. Satanica albümünde brutal ve scream arası bir vokal kullanılır. Birkaç istisna dışında (Ceremony ov Shiva ve Inner Sanctum’da bazı kısa bölümler) melodik vokal kullanılmaz.

Şarkı sözleri

Grubun ilk döneminde şarkı sözleri paganizm üzerineyken, son dönem Behemoth’da şarkı sözleri Satanizm, Thelema, felsefe ve kadim ortadoğu uygarlıkları üzerinedir.[kaynak belirtilmeli] Şarkı sözlerinin büyük kısmı Nergal ait olsa da, gruba dahil olmayan Krysztof Azarewicz’in de katıları olur. Şarkı sözlerinde kadim mitolojik tanrıların adlarına sıklıkla rastlanır ("Ceremony of Shiva", "Sculpting the Throne of Seth", "Pan Satyros" ve ayrıca bir çok şarkının sözlerinde). Şarkı sözlerinin içeriğinde, açıklamalarında ve gösterilen ilham kaynaklarında sıklıkla Aleister Crowley adı geçer.[32][33]

Albümler arası müzikal özellikler ve değişimler [değiştir]
Black metal dönemi Grubun ilk iki albümü saf black metal türündedir. Daha sonra melodik özellik kazanmıştır. Black metal dönemindeki albümler arasında ciddi müzikal farklar yoktur. Tipik black metale kimi zaman klavye, akustik gitar ve hatta bayan vokal eşlik eder. Death metal özelliklerinin duyulmaya başlandığı ilk albüm Pandemonic Incantations’tur. Müzik, önceki albümlere göre biraz daha teknikleşmiştir. Satanica sonrasında çıkardığı albümlerin her biri ise bir diğerinden önemli farklar taşır.



Grubun müzik türünü değiştirmeye başladığı Satanica albümünden ünlü bir parça; "Decade of Therion". Parçadaki vokal tonu, arasıra giren blast beat davullar ve bazı gitar bölümleri black metal karakteristikleri olsa da death metal özelliklerine daha yakın bir parçadır.‎

Satanica albümünde gitarlar re’ye düşürülmüş[34] ve önceki albümlerden daha da öne alınmıştır. Aşırı bir distorsiyon kullanılır. Albüm herhangi bir gitar solosu barındırmazken, ince gitar telleriyle yapılan çalışmaların öne geçtiği anlar olur. Vokal, black metal ve death metal vokallerinin bir sentezi şeklindedir; black metaldeki scream vokalin tiz ve çığlığa yakın tondaki özelliklerinin yanısıra death metaldeki brutal vokalin rifleri takip eden özelliğine sahiptir. Melodik vokalin kullanıldığı çok kısa ender zamanlar vardır (Ceremony of Shiva, The Alchemist’s Dream). Albümün en belirgin özelliklerinden biri davullardır. Bir black metal özelliği olan blast beatler sıkça kullanılsa da albüm genelindeki davullar black metalin minimalistliğinden uzaktır. Şarkı sözleri soyut ve simgecidir. Yoğun şekilde mitoloji –özellikle Yunan mitolojisi- üzerine kurulu olsa da görece felsefi bir hal almıştır. Satanizmden doğrudan bahsedilmese de satanizmin temel öğelerine göndermeler vardır:[35]

“ Basitliğin içeriğine karşı geldik
Normal olanı reddettik, ahlağı ayaklar altına aldık
Melekleri sesle katlettik
Melekleri sessizlikle katlettik ”


Thelama.6, grubun gitarlarda ortadoğu gamlarını kullandığı ilk albümdür.[36] Bu durum albümün tamamında geçerli olmasa da bundan sonraki çalışmalarının tamamı böyle olacaktır. Gitar akoru yine re’dedir[37] Gitar rifleri black metalden artık tamamen uzaklaşmıştır. Vokaller biraz daha kalınlaşmış ve scream vokalden daha da uzaklaşmıştır. Grubun şarkı sözlerine bundan sonra da önemli katkıları olacak olan Krzysztof Azarewicz, ilk kez bu albümde grupla beraber çalışmıştır. Şarkı sözlerinde ise bazı kadim İngilizce özellikleri kullanılmıştır (the-> ye, you-->thou, your->thy).



Demigod albümünden tipik bir son dönem Behemoth parçası; "Sculpting the Throne ov Seth"‎

Zos Kia Cultus (Here and Beyond)'da ortadoğu etkiler en ileri seviyeye taşınmıştır. Albümdeki bütün gitar rif, solo ve melodileri ortadoğu gamları (Fars gamı, İslam gamı) üzerine kuruludur. Gitarlar do#’e düşürülmüştür. Albümde sıklıkla akustik gitar bölümleri, çeşitli efektler ve ambient müzik gibi albümdeki hızlı tempoyu bölen bölümler bulunur.

Demigod albümündeki en önemli değişikliklerden biri vokaldir. Vokalin tonu çok kalınlaştırılırmıştır ve brutal death metaldeki brutal vokal tonundadır. Kullanımında ise, tipik brutal vokale göre, bazı farklar vardır. Örneğin vokal riflerdeki değişimlere göre davranır. Gitarlar do#’dedir.[38]

İngilizce “din değiştirme” anlamına gelen Apostasy’nin albümdeki anlamı “dinlere karşı duruş”tur.[39] Albümde çok sayıda “death metal dışı” bölüm (akustik, ilahi, temiz vokal, bayan vokal gibi) bulunmasına rağmen, genel müzikal hatları Demigod albümünden çok farklı değildir.

Kullandıkları enstrümanlar [değiştir]

Nergal ve Seth’e ait gitarlar Nergal [değiştir]
ESP, Gibson, Ibanez, Dean ve Flame marka gitarlar. Mesa Boogie Rectifier amfi ve Mesa Boogie cabinet Boss pedal, Morley wah pedal, Behemoth imzalı 1mmlik pena, D'Addario marka teller (12-56, 12-60)[40] Nergal’in kullandığı gitar modelleri;

ESP Ninja-600
ESP EC-1000
Gibson Explorer
Mayones/Flame Signum Gothic[41]
Nergal Custom 7 String[42]
The Legendary Dean V[43][44]
Kullandığı amfiler; Bogner Uberschall, Mesa Dual Rectifier, Krank Krankenstein, Laboga Mr. Hector

Inferno [değiştir]

Ozzfest öncesi Inferno davul setini hazırlarkenInferno’nun şu anda kullandığı davul setinin konfigürasyonu şöyledir;[45]

22”x23’’ bas davul (2)
10”x12” tom
11”x”13” tom
12”x14 tom
16”x16” floor tom
6.5”x14” TAMA Starclassic (akçaağacından) trampet
14”AAX metal-hat
20” AAX metal-ride
14” HHX çin simbali
20” AA çin simbali
16” AAX metal zili
18” AAX sahne zili
18” AAX metal zili
18 HHX çin simbali
22 AA çin simbali
Axis A Longboards pedal (2)
Vic Firth 2B tahta baget
Alesis D4 trigger modülü
D-drum trigger kıskacı
Kullandığı markalar; Evans, Vic Firth, Axis

Spaundrums adlı bateri şirketi tarafından "black metalin en hızlı ve en iyi" bateristi olarak gösterilen Inferno'ya özel trampet davul üretildi. Davulun üzerinde Behemoth grubunun simgesi ve Inferno'nun adı yazılıdır.[46]

Orion [değiştir]
4 ve 5 telli baslar kullanır. ESP/Ltd, JB bass, Madison amfi, Ampeg B2R, Sansamp pre-amp, BBE sonic maximizer[47]

Seth [değiştir]
ESP, Gibson, Flame marka gitarlar. Peavey Tripple X, Marshall cabinet, Boss pedal, Behemoth imzalı 0.74 mmlik pena , D'Addario tel (13-60)[48]

Cover yaptıkları parçalar [değiştir]
Aggressor (The Return of the Northern Moon) - Hellhammer
Deathcrush (...From the Pagan Vastlands) - Mayhem
Carnage (Live Eschaton, Antichristian Phenomenon) - Mayhem
Hello Spaceboy (Thelema.6'in 1000 kopya sınırlı digipack sürümü ve Antichristian Phenomenon) - David Bowie
Day of Suffering - (Antichristian Phenomenon) - Morbid Angel
Wish (Conjuration) - Nine Inch Nails
Welcome to Hell (Conjuration) - Venom
Penetration - (Slaves Shall Serve) - The Nefilim
Until You Call on the Dark (Slaves Shall Serve) - Danzig



Artistik [değiştir]
Behemoth müziğin yanısıra görselliğe de çok önem verir.[49] Albüm kapak tasarımları, albüm içi çizim konseptleri, fotoğraf çekimleri ve sahne şovları grup için oldukça önemlidir. Grubun kapak tasarımlarını ve albüm içi resim ve çizim çalışmlarını Pandemonic Incantations’tan bu yana Tomasz Danilowicz yapıyor.[50]


Zos Kia Cultus (Here and Beyond) albüm kapağıBehemoth üyeleri konserlerinde şarkılarındaki tekniklerinden ödün vererek, konser havasına daha uygun olduğunu düşündükleri için, daha çok hıza ve sahne şovuna odaklanır.[51] Konserlerinde birçok şov öğesi kullanırlar. Black metale özgü olan ve kendi black metal dönemlerinden kalma bir alışkanlık olan corpse paint kullanmaya hala devam ediyorlar.

Albüm satışlarında ciddi bir ticari başarıları olmadığı için grup müzik yaşamında bazı maddi sorunlar yaşıyor; klip çekimleri için maddi destek alamıyor, konserlerde kendi ekipmanlarını kendileri kuruyor.[7]

İlişkili müzik hareketleri [değiştir]
Behemoth, yine bir death metal grubu olan Vader ile birlikte Polonyalı en ünlü iki gruptan biridir. Bu özellikten dolayı Behemoth üyeleri, birçok Polonyalı metal müzik grubu tarafından albüm kayıtlarında kendilerine destek olmak için çağrılmıştır.

Nergal

Gdañsklı black metal grubu Mastiphal’in tek çalışması olan ve 1994 Martında çıkarılan Nocturnal Landscape adlı demoda davul çaldı.[52]
Bia³ystoklu gothic/senfonik black metal grubu Hermh’in ikinci çalışması olan Crying Crowns Of Trees adlı 1995 çıkışlı demoda bas ve vokallerde görev aldı.[53]
Gdansklı heavy/stoner metal grubu Wolverine’in tek çalışması olan 2000 çıkışlı Million Hells adlı 3 şarkılık demoda vokal ve gitarda görev aldı.[54]
Ünlü gruplardan (Morbid Angel, Manowar) üyeler barındıran müzisyenler tarafından Voodo Gods adı altında 1998 yılında çıkarılan Shrunken Head adlı albümde vokal yaptı.[55]
Inferno

Şu anda Tczewli brutal death metal grubu Azarath’da da bateri çalıyor.[56]
Zielona Góralı black/thrash metal grubu Witchmaster’da davul çaldı.[57]
Ortak çalışmalar

Sopotlu death metal grubu Damnation’da Inferno davul Nergal ise bas çaldı.[58]
Orion, Legionowolu senfonik black metal grubu Vesani’da gitar ve vokalde görev alıyor. Seth de bu grubun konserlerinde gitar çalmıştır.[59]



Adam "Nergal" Darski - vokal, solo/ritim gitar, akustik guitar, sintisayzır, programlama (1991 - günümüz)
Tomasz "Orion" Wróblewski - bas gitar, geri vokal (2004 - günümüz)
Zbigniew Robert "inferno" Prominski - davul (1997 - günümüz)
Patryk "Seth" Sztyber - solo/ritim gitar, geri vokal (sadece canlı performanslarda
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
ANETTE
Admin
Admin
ANETTE


Mesaj Sayısı : 214
Kayıt tarihi : 10/01/10
Yaş : 32
Nerden : pc den

Behemoth !! Empty
MesajKonu: Geri: Behemoth !!   Behemoth !! Icon_minitimeÇarş. Ocak 13, 2010 2:52 pm

Teşekkurler p.laşım için ben tanımıyorum bu grubu sayende tanımış oldum
dinlemeye başlıyorum Laughing Very Happy Laughing
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://nightwishfantr.yetkinforum.com
Whiplasher Bernadotte

Whiplasher Bernadotte


Mesaj Sayısı : 94
Kayıt tarihi : 12/01/10
Yaş : 31
Nerden : Finlandiya

Behemoth !! Empty
MesajKonu: Geri: Behemoth !!   Behemoth !! Icon_minitimeÇarş. Ocak 13, 2010 2:57 pm

Okunmaz bu ama:D
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Behemoth !!
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
NİGHTWİSH TÜRKİYE :: KÜLTÜR-SANAT-MÜZİK :: MÜZİK KUTUSU-
Buraya geçin: